אפליקציה ללימוד אנגלית לילדים: איזו אפליקציה לבחור?


אפליקציה ללימוד אנגלית לילדים: איזו אפליקציה לבחור?

הורים רבים מחפשים אחר השיטה הטובה ביותר שתקנה לילדיהם ידע והבנה בשפה האנגלית.


פעמים רבות הם חושבים שמה שעבד בילדותם יעבוד גם עם הילדים שלהם היום. לדוגמא אמא שהלכה למורה פרטית לאנגלית בילדותה תחשוב שזה רעיון מצוין לשלוח את בנה למורה פרטית, או אבא שהיה בקבוצת למידה באנגלית יחשוב שכדאי לילדיו גם ללמוד בקבוצת למידה.


הרצון של כולנו כהורים משותף: שהילדים שלנו ידעו אנגלית בעולם הגלובלי שדורש את ידיעת השפה האנגלית על בוריה כצורך בסיסי.


העניין הוא שהדור של הילדים שלנו הוא דור שונה בתכלית… זהו דור דיגיטלי שנולד עם האייפון ביד. הילדים רגילים היום לקצב חיים אחר, לסגנון אחר של למידה, הם משתעממים מהר, קשה להם להתמיד בפעילות אחת הרבה זמן.


לאור זאת קשה להשוות בין שיטת לימוד שהתאימה לנו לפני 20 - 30 שנים לבין שיטת הלימוד שמתאימה לדור של היום.


הגישה ללימוד הדור הדיגטלי צריכה להיות מאתגרת, מעניינת, יצירתית. התלמידים נתפסים ללמידה שהיא אחרת ומאתגרת את החשיבה ולא חוזרת על שינון ודקלום. הילדים יתחברו למשחקים תחרותיים ומצחיקים, לחיפוש אחרי רמזים שמובילים לפתרון, כגון חדרי בריחה.


כל שיעור לתלמידים היום צריך להיות שונה מקודמו, חדשני, אחר ומסקרן.


אני לא מאמינה באפליקציית קסם אחת כוללת שתלמד את ילדכם אנגלית, אלא במבחר כלים הלקוחים מעולמם של הילדים שבאמצעותם הם ילמדו אנגלית בלי שהם ירגישו שהם לומדים.


שיטת לימוד אנגלית לילדים אונליין משלבת למשל טכנולוגיה של מציאות מדומה. אני לוקחת את הילדים לביקורים במסעדות, שווקים, מוזיאונים וגני חיות, כשהם מתפעלים אני שואלת אותם באנגלית מה הם רואים?  פעולה כזו של סיור וירטואלי למשל בגן חיות גם אתם יכולים לעשות אצלכם בבית. 


באמצעות תכנית אירוח פופולריות כגון התכונית של הקומיקאי ג'ימי פאלון אנו לומדים משחקי חברה מצחיקים באנגלית ואז משחקים בהם בעצמנו בשיעור ומרגישים חלק מתכנית הטלוויזיה.


באמצעות אפליקציה אחרת כל תלמיד מצייר ציור, אנחנו מנחשים מה הוא צייר וצריכים לכתוב את המילה באופן נכון. 


באפליקציה אחרת אנחנו מקליטים סרטונים שנראים ממש כמו סרטונים בטיק טוק (אבל סגורים בפלטפורמה חינוכית עם סיסמה) ומקבלים תגובות מרגשות מחברים מכל העולם.


היופי הוא להשיג את אותן את המטרות: אוצר מילים, כתיבה נכונה, קריאה נכונה, שיחה נכונה, אבל בכלים של המאה ה-21 שמדברת בשפה של הילדים היום ולא של הילדים שהיינו לפני עשרות שנים.


מתוך המגוון הרחב בחרתי שתי אפליקציות מעולות שאני עושה בהן שימוש רב וממליצה עליהם:


https://www.starfall.com/h/index-kindergarten.php


https://www.teachyourmonster.org/

נושא נוסף שיכול לעניין אתכם: לימוד אנגלית לילדים