למה ציונים לא מעניינים אותי ובכל זאת התלמידים שלי מצטיינים?


למה ציונים לא מעניינים אותי ובכל זאת התלמידים שלי מצטיינים?

למה לא מעניינים אותי ציוני מבחנים באנגלית ועדיין התלמידים שלי מקבלים ציונים גבוהים במבחנים?

כי שפה זה לא נושא שלומדים למבחן מחר. שפה היא למידה שיטתית, הדרגתית, צעד אחרי צעד, תוך כדי חוויה טובה ומעצימה.

לכן 45 דקות של מבחן בו בודקים את היכולת בהווה פשוט, מילים שנלמדו לאחרונה וקריאה של קטע אחד לא אומרות הרבה על היכולת האמיתית באנגלית ועל פוטנציאל הלמידה, אלא רק מבחן אד הוק שבודק מה התלמיד שינן למבחן ותו לא.

לפני כשבוע קיבלנו חבילת מכתבים מרגשת מלונג איילנד עבור תלמידיי. זהו סיום לתהליך שנתי בו למדנו על העיר ניו יורק, הכרנו את הכיתה האמריקאית, חיברנו לכל ילד חבר אמריקאי, הפגשנו אותם לבד כדי שידברו לבד באנגלית בחדר בזום ולבסוף כתבנו להם מכתבים. וזה כבר סיפור אחר. כאן נדרשת מיומנות ויכולת למידה והטמעה של החומר הנלמד הילד נדרש לכתוב מכתב ולקרוא מכתב: לדעת דקדוק אנגלי ולחבר משפטים בצורה נכונה, לדעת מילים רבות כדי לספר על עצמו ולשאול שאלות והעיקר לאזור אומץ ולהאמין בעצמו שהוא מסוגל ולעשות את זה.

ואז פתאום קופצת הודעת וואטסאפ: "היי גלי , ליה רצתה לשתף אותך שהיא קיבלה ציון מעולה באנגלית כמעט ללא טעויות 🤩" למידה מעמיקה עם הבנה של יסודות השפה היא שגורמת להצלחה במבחנים ולא השינון והתרגול בחוברת העבודה של תרגילים שאין להם אחיזה אמיתית במציאות.

אנחנו פותחים את ההרשמה לחוגים השנתיים שלנו ב-1 ביולי. מספר המקומות אצלנו מוגבל והקבוצות כמעט תמיד מתמלאות מהר. אני ממליצה לכם בחום להקדים ולהרשם. בקרוב נעביר את הקייטנה שבאוניברסיטת תל אביב למעוניינים במידע נוסף פנו אלינו ונשמח לשוחח. שיהיה בהצלחה!