רוצים שגם לילד/ה שלכם יהיה חבר/ה מארה"ב? הצטרפו לחוויה!


רוצים שגם לילד/ה שלכם יהיה חבר/ה מארה

כמו הרבה דברים טובים הכל התחיל בשאלה סקרנית של ילד חמוד שלומד אצלי בחוג : מה זה בכלל גלויה ? איפה קונים נייר מכתבים יפה ? אם אשלח את המכתב הוא יגיע לתיבת הדואר שלי בבית ?


בדור הדיגטלי, בו כל דבר נעשה במהירות הבזק, שיחות, וידאו, סרטונים, הכל במיידי, פתאום הילדים מופתעים שהתקשורת לוקחת זמן, יש בזה משהו מרגש, הציפייה. ההמתנה. 


כותבים מכתב, מתקנים, מוחקים, מעתיקים אותו לדף יפה, בוחרים מעטפה מתאימה, מקשטים.


המכתבים שכתבתנו באנגלית במסגרת חוג לימוד אנגלית לילדים אונליין הם תהליך למידה ויצירה שהושקעה בו עבודה ומחשבה רבה, הילדים הכינו מכתבים מקושטים ויפים במשך מספר שבועות תוך כתיבה נכונה והקפדה על כללי הדקדוק. וכעת המכתבים שלהם עושים את דרכם הרחוקה לחברים שלנו מעבר לאוקיינוס הרחוק, לארה"ב: לניו המפשייר, ניו יורק, פנסילבניה ומסצ'וסטס.


לכל ילד/ה מכיתות ה'- ו' בחוג אנגלית יש חבר/ה לו הם כתבו מכתב אישי, נוצרה היכרות וידידות בשיחות שנערכו בחדרים בזום וכעת התלמידים שלנו בציפייה דרוכה לדעת אילו תשובות הם יקבלו חזרה אליהם לתיבת המכתבים. 


הילדים משני צדדי הגלובוס שמחים ונרגשים מהחברות שנוצרה, הם מאוד סקרנים ומתעניינים האחד בעולמו של האחר. 


מדובר בפרויקט שתורם לתלמידים כל כך הרבה ידע, הכנה, הבנה של השפה האנגלית ברובד תרבותי ואישי. המושג למידה עם משמעות מקבל תוקף ממשי ופרקטי שילווה את התלמידים ויעניק להם יתרון גדול בהמשך לימודיהם, כמו גם זכרון בלתי נשכח לשנים רבות. 


המכתבים שלנו נמצאים כבר בדרכם הארוכה והילדים יחכו כחודש עד שיקבלו תשובה מקלואי, פול, ג'ון או מיה. 


תלמידי כיתה ד' יכתבו את מכתביהם אחרי חג הפורים ולתלמידנו מכיתות א'-ג' יש למה לצפות לשנים הבאות….

נושא נוסף שיכול לעניין אתכם: לימוד אנגלית לילדים