חדשנות בעולם החינוך : לימוד אנגלית לילדים במאה ה-21


חדשנות בעולם החינוך : לימוד אנגלית לילדים במאה ה-21
 
חדשנות ושינויים גורמים לרבים לפחד מהלא נודע.
 
תמיד כשאני צופה בדרמות תקופתיות, אני נדהמת לראות עד כמה שינויים מבורכים וטריוויאליים, היו קשים מאוד לעיכול וליישום. 

כשהבתים הראשונים הוארו בנורת חשמל, היו משפחות שעדיין המשיכו להאיר את בתיהם בנרות רק מהפחד מהשינוי. ישנן דוגמאות רבות לכך במהלך ההיסטוריה בו הפחד מהשינוי, גרם לאנשים לדבוק במוכר, כאילו הוא הפתרון היחידי. לא לחינם נולד הביטוי האנגלי The good old things

לאחרונה אחת האמהות שאלה אותי: האם באמת לימוד אנגלית לילדים אונליין כל כך טוב? אני ממש בספק.. הרי זה היה גרוע בזמן הקורונה! נכון אני אומרת. הילדים צפו במצגות והמורים שברובם לא הוכשרו כלל ללמד חדשנות טכנולוגית, אלא להעביר שיעור פרונטלי מסורתי, לא ידעו כיצד להשתמש בכלי החדשני שהוצב בפניהם. המוכר והידוע למורים ולהורים הוא האפשרות הפרונטלית. את זה כולנו מכירים כבר 2,500 שנים מאז שאפלטון הקים באתונה את הסקולה  - בית הספר הראשון בהיסטוריה, שממנו נגזרה המילה סקול - School בית ספר. 

אכן קשה לנו לשחרר את המוכר והידוע. בעיקר אם נולדנו אליו והוא ליווה אותנו בחיינו, לכן קשה לנו לחשוב על פתרון אחר שעובד טוב יותר…  

וזו הסיבה שמאז פרוץ מגפת הקורונה לא חידשתי את חוזי השכרת הכיתות עם עיריית תל אביב ועם עיריית חולון בהם לימדנו אנגלית בעשרות בתי ספר ועברתי ללמידה המקוונת, כי היא הטובה ביותר והיעילה ביותר ל לימוד אנגלית לילדים ועובדה היא שמאז שהתחלתי ללמד אנגלית לפני 27 שנים, דווקא את התוצאות הטובות ביותר אני רואה עכשיו כשעברתי ללמד אנגלית באונליין!
 
עדיין לא השתכנעתם? 

ברשותכם, אני מבקשת לעשות אתכם תרגיל קצר..

תהיו איתי כמה רגעים ואוכיח לכם מדוע למידה מקוונת שנעשית באופן נכון היא טובה בהרבה מלמידה פרונטלית.

הנה אנחנו מתחילים:

תחזרו בבקשה כמה שנים אחורה לילדותכם. זוכרים שהצבעתם למורה כדי שתבוא אליכם לשולחן לראות מה כתבתם במחברת? נניח שישבתם בשורה הראשונה.

המורה הגיעה והסבירה ותיקנה במחברת.

מה עשה בזמן הזה החבר השובב שלכם בשורה מספר 4 ? אם היו אז טלפונים ניידים הוא היה בוודאי משחק מתחת לשולחן עם הנייד שלו, אבל אז הוא פשוט עשה פרצופים, זרק ניירות, קשקש או הדביק מסטיק מתחת לשולחן ואז המורה כעסה ושלחה אותו לחדר המנהל, הריכוז בכיתה ירד וזמן לימודי יקר אבד.

מאז ועד היום כלום לא השתנה, אבל לא בלמידה מקוונת!

בלמידה המקוונת הלמידה היא מרושתת אני רואה את כולם יחד וכולם רואים אותי. אנו לומדים יחד, לומדים זה מזו, רואים מה חברנו כותב במחברת ויכולים ללמוד ממנו. זו חדשנות!   

יתרון דרמטי נוסף הוא שאני יכולה בקלות לנווט ולהעביר תלמידים לקבוצה הומוגנית שתתאים לרמת הלימוד שלהם. הגמישות הזו והחלוקה לרמות שלא התאפשרה כלל בעבר בלימוד אנגלית לילדים בחוגים פרונטליים היא Game Changer ומרגע שהתחלתי בשיחות עם תלמידים מרחבי העולם לפני 18 שנים, עוד בימים של הסקייפ קיוויתי שיבוא היום שכולנו נוכל ללמוד יחד והנה היום הזה הגיע.

האם חשבתם שלימוד אנגלית לילדים בקבוצה פרונטלית היא באמת הדרך הטובה ביותר ללמד את ילדכם? האם ישיבה עם עוד ילדים ישראלים באותה כיתה תעזור להם ללמוד אנגלית? האם רק הפגישה הפיזית בה יש לא מעט הסחות דעת/הפרעות תגרום לשיפור האנגלית?

כחלק מהחוג המקוון שלנו אנו פוגשים ילדים אמריקאים, משוחחים איתם בקבוצה וגם בחדרים בזום אחד על אחד, משחקים איתם, בונים מצגות, כותבים סיפורים בקומיקס ויוצרים יחד חדרי בריחה.

אנחנו עובדים על פיתוח יצירתיות, למידה בשיתוף פעולה, חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות - וזו מיומנויות נדרשת במאה ה-21.

לשם הכנה לעתיד, ילדכם חייבים! אנגלית ברמה של שיחה שוטפת, יכולת להציג את עצמם ולשאול שאלות באנגלית, הם צריכים לדעת איך לעבוד בשיתוף עם עמיתים ממדינות שונות באופן מקוון והם לא ירכשו את המיומנות הזו בחוג פרונטלי.