שירים באנגלית לילדים: מה היתרון בלימוד אנגלית לילדים באמצעות שירים?


שירים באנגלית לילדים: מה היתרון בלימוד אנגלית לילדים באמצעות שירים?

שירים באנגלית לילדים

בתחילת דרכי כמורה לאנגלית, הבנתי שהדרך הטובה ביותר ללמד את השפה האנגלית היא באמצעות שירים, ריקודים ותנועה. הילדים כל כך מתחברים להנאה החושית שבה הם שרים ונעים.

השתמשתי בשירים ללימוד נושאים מרכזיים, כגון: גוף האדם, אוכל, בעלי חיים ועוד. המחזנו את השירים, לכל תלמיד היה תפקיד בשיר, השירים ממש קמו לחיים בשיעור.

עם הזמן הבנתי שהילדים היום מכירים הרבה שירים פופולריים באנגלית.

בשונה מהתקופה שבה הייתי ילדה, שהיה צריך לקנות תקליטים וקסטות, היום השירים כל כך נגישים ביו טיוב, בסרטי קולנוע ובסדרות בטלוויזיה.

שירים משנות ה-80 או התשעים עושים קאמבק! קייט בוש למשל בעקבות הסדרה "דברים מוזרים" והילדים? הם חשופים למוסיקה כמו שלא היה מעולם.

למה לא לקחת את כל הטוב הזה כדי ללמד אנגלית?

זה מתחיל בגילאים הקטנים להם אני משמיעה שירים של הביטלס ושואלת איזה צבע נזכר בשיר (Yellow Submarine) איזה מספר הם שומעים (When I am sixty four) או על איזו חיה נכתב השיר (Rocky Raccoon). 

לראשונה הם מקשיבים לשירים, מנסים לאמן את האוזן כדי להבין מהי המילה הנאמרת.

בשיטה בה אני מלמדת באמצעות לימוד אנגלית לילדים אונליין השירים נגישים עוד יותר והילדים מגלים שאלה, אולי שירים שהם מכירים אבל מעולם לא שמו לב שמילה מסוימת שנזכרת בשיר. אחרי ששמעו מילה שהם מכירים, הם כנראה ינסו להקשיב יותר טוב לשירים באנגלית ולגלות עוד מילים שהם מבינים. וזו דרך נפלאה לפתח סקרנות טבעית.

לתלמידים היותר מבוגרים שיודעים לקרוא, אני מלמדת את מילות השירים שאותם הם מכירים. זה יכול להיות שיר ידוע מתכנית טלוויזיה או סרט שהם ראו. הם כבר מכירים את השיר אבל לרוב מזמזמים אותו בלי ממש לשים לב למילים או למשמעותם. ובשיעור אנו קוראים ומבינים את מילות השיר.

לימוד אנגלית לילדים  באמצעות שירים קליטים ופופולריים היא אבן דרך חשובה ללמוד השפה האנגלית. הילדים לומדים אוצר מילים חדש (לאו דווקא לפי תכנית הלימודים - מי אמר שקודם כל צריך ללמוד את חודשי השנה?) ואומרים משפטים באנגלית תקנית. החזרה על מילות השיר עם תבנית המשפט התקין תגרום לתהליך למידה תקין וטבעי כדי לאמץ את מבנה המשפט התקין.

במהלך השיעורים שלנו אנו שרים יחד, מחזקים קשרים חברתיים ומעשירים את אוצר המילים שלנו. 

לימוד של שיר פופולרי הוא לא רק לשם לימוד השפה האנגלית - הוא קודם כל חוויה טובה של מוסיקה ואסתטיקה. חוויה חושית של הנאה שגם נותנת ערך מוסף של ידע.